نگاره های  raz

نگاره های raz

دلها تنها با توجه مدام به ذکر و یاد خداوند آرامش می یابند
نگاره های  raz

نگاره های raz

دلها تنها با توجه مدام به ذکر و یاد خداوند آرامش می یابند

سلامت جسم دوش به دوش سلامت روان...

سلامت جسم دوش به دوش سلامت روان در زندگی مکمل هم می باشند.
در مورد رعایت سلامت روح و احیای آرامش درون بارها و بارها سخن گفته ایم و نوشته های مفید را انتخاب و نشر  و گه گاهی از تجربه و احساس خود نیز کمک گرفته ام.
سلامت جسم و راه کارها و برنامه ریزی برای تحرک و حساس بودن به تغذیه و اجتناب از خوردن خوراکی و هر آنچه که موافق مزاج مان نباشد نقش اساسی در سلامت مان داشته و مستقیما بر سلامت روح و روان مان و احیای آرامش درون کمک می نماید.
و شاید در تفسیر این آیه قرآن در مورد حساس بودن به آنچه که می خوریم سلامت جسم و جانمان هم لحاظ شده باشد
« فلینظر الانسان الی طعامه : پس انسان باید به طعامش نظر کند »

96/8/29.        دوشنبه
یوسف غفاروند

چشیدن مزه آرامش درون

فکر می کنم اگر با تمرین و تمرین بتوانم شخصیت بالغ خود را مستحکم کرده و مدیریت شخصیت والد و شخصیت کودک درون را عهده دار شود و آن ها را در حد خود نگه دارد مخصوصا رفتار و گفتارم و افکارم از سلطه احساسات بیرون آمده و در کنار خرد بیارامد اونوقت است که مزه آرامش درون را می چشم و خدا را شکر می کنم ان شاالله
تمرین و تمرین تمرین
شخصیت بالغ منطقی و صبور است
شخصیت بالغ در رفتار هایش احساساتی نمی شود
شخصیت بالغ به دیگران دستور نمی دهد
شخصیت بالغ موقعیت ها را ارزیابی می کند
شخصیت بالغ در سختی ها بردبار است
شخصیت بالغ همواره امیدوار است
شخصیت بالغ با دیگران با احترام رفنار می کند

96/8/28.               

رنجش آدم ها از یکدیگر؟؟؟؟؟

من فکر می‌کنم آن چه موجب رنجش آدم‌ها از یکدیگر می‌شود، این است که:


غالبا ما آدم‌ها توقع داریم طرف مقابلمان، به تمام وقایع دنیا از زاویه‌ی دید ما نگاه کند!


در صورتی که درون هر آدمی، دنیای متفاوتی وجود دارد 

که با پذیرش این تفاوت‌ها، 


روابط شکل مناسب‌تری خواهند داشت ...


طبل حلبی


@psychogram93

احساس سوختن به تماشا نمی شود....

وقتی  لوستر های منزل مان خیلی سریع حرکت می کردند

راستش من هم کم کم احساس هراس می کردم

گفتم  خدایا خودت رحم کن و کمک کن . 

به یاد اون آیه قران افتادم که وقتی کشتی غرق 

می شود سرنشینان با خلوص نیت خدا خدا می کنند

و قتی به سلامت به ساحل رسیدند روز از نو روزی 

از نو تمام رفتار ها همان آش و همان کاسه.

در این تفکرات سیر می کردم که لرزش آرام شد 

و نیم ساعت بعد بچه ها آمدند خانه.

گفتند مرکز زمین لرزه نوار مرزی ایران و عراق است

پنج کشور لرزیده و صدو هشتاد میلون نفر احساس 

کرده اند.

خدایا به حق رحمان و رحیم بودنت  به فریاد 

آسیب دیدکان از زلزه  برس.

انک علی کل شیئ قدیر

امین یا رب العالمین

چگونه نوشتن می تواند زندگی را تغییر دهد؟

من الان شاید بیشتر از پنج سال هست که برای خودم می نویسم، و حدود دو سال هم میشه که اینکار را بصورت روزانه (یا بهتره بگم شبانه)  دارم انجام میدم.

نوشتن دارای انرژی ای هست که می‌تواند جریانات مفیدی را در زندگی ما به راه بندازه و حتی ممکنه مسیر زندگی ما را تغییر بده. در این زمینه هنریت کلاوسر هم یک کتاب خوبی نوشته که پیشنهاد میکنم حتما بخونید با نام“بنویس تا اتفاق بیفتد”. 

البته قبلا هم در مورد نوشتن افکار روی کاغذ تجربه ای رو نوشتم ولی اونجا بیشتر در موقعی از نوشتن استفاده میکردیم که ذهن شلوغی داشتیم و می خواستیم خالی کنیم. ولی تو تمرین نوشتن روزانه یا همیشه نوشتن علاوه بر اون خاصیت آروم و خلوت کردن ذهن مزیتهای دیگری هم وجود دارد که یکی از انها ثبت خاطرات و رخدادهای زندگی هست که شاید سالها بعد خوندشون خالی از لطف نباشه.

اما یک مزیت دیگر این کار در واقع نوشتن در مورد چیزهایی هست که برای ما مهم هستند.یعنی در زندگی ما نقش مهمی دارند، حالا یا مثبت و یا....

متن کامل در ادامه مطلب(منبع 1tajrobe.com) 

ادامه مطلب ...