نگاره های  raz

نگاره های raz

دلها تنها با توجه مدام به ذکر و یاد خداوند آرامش می یابند
نگاره های  raz

نگاره های raz

دلها تنها با توجه مدام به ذکر و یاد خداوند آرامش می یابند

هنوز انسانیم

ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﻭﻝ ﺍﺗﺮﯾﺶ ﻭﯾﺮﺍﻥ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻓﻘﺮ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﻭ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺑﯿﺪﺍﺩ ﻣﯿﮑﺮﺩ ﺩﻭﻟﺖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻣﻘﺪﺍﺭﯼ ﭘﻮﻝ ﺑﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﺗﺮﯾﺶ ﺩﺍﺩ... ﮐﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺷﻬﺮﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺴﺎﺯﻧﺪ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺑﺴﺎﺯﻧﺪ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﭼﺮﺥ ﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﺩﺭﺍﺗﺮﯾﺶ ﻭﯾﺮﺍﻥ ﺷﺪﻩ ﺑﮕﺮﺩﺵ ﺩﺭآﯾﺪ ﺍﺗﺮﯾﺶ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﭘﻮﻝ ﺳﺎﻟﻦ ﺍﭘﺮﺍ ﻭ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﺳﺎﺧﺖ !! ﺳﺎﻟﻦ ﻫﺎﯼ ﺗﺌﺎﺗﺮﺳﺎﺧﺖ ﻭﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻫﺎﺭﺍ ﺗﺮﻣﯿﻢ ﮐﺮﺩ !! ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﭼﺮﺍ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﭘﻮﻝ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﻧﺴﺎﺧﺘﯿﺪ.؟! ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺗﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻧﺸﻮﺩ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻭﯾﺮﺍﻥ ﻣﯿﻤﺎﻧﺪ...!! کاش می شد که کسی می آمد.. باور تیره ی ما را می شست!! وبه ما می فهماند!!! دل ما منزل تاریکی نیست! ""اخم"" برچهره بسی نازیباست ! بهترین واژه همان"لبخند"است که زلبهای همه دور شده ست! کاش می شد!!! که به انگشت، نخی می بستیم! تا فراموش نگردد که هنوز انسانیم..

معجزه ی نظم در زندگی

 

نظم در مکان

 

مدیریت مکان یعنی ایجاد تعادل و هماهنگی بین وسایل پیرامون مان تا در زندگی مان تاثیراتی سودمند پدید آید.

 

 

عوامل موثر در مدیریت مکان:

 

 پاکیزگی فیزیکی: زدودن هر گونه چرک، دود، چربی و خاک آلودگی از محیط زندگی، پالایش مکان است.

 

 عدم انباشتگی و درهم ریختگی: هر گونه بی نظمی و درهم برهمی و نگهداری انبوهی از اشیاء غیرلازم و مواد زائد در زندگی ساکنان آن مکان اغتشاش و گرفتگی تولید می کند.

 

 فقط آنچه را که در دست دارید یا مورد استفاده قرار می دهید نگه دارید.

 

 ظاهر اتاقتان چیزی است که در درونتان اثر می گذارد پس اگر اتاقتان نامنظم باشد قطعاً نوعی بی نظمی و درهم ریختگی درونی نیز وجود دارد. با جمع و جور کردن و نظم بخشیدن به بیرون، درون نیز به سوی نظم و هماهنگی پیش می رود.

 

 هر چه اشیاء بیشتری را در فضای زندگیتان وارد کنید فضای کمتری برای جریان آزاد انرژی باقی می ماند و به انجام رساندن امور دشوارتر است.

 

 هر چیز ناتمام در سطح فیزیکی، ذهنی یا عاطفی، روان آدمی را دچار درهم ریختگی می کند دکمه ی افتاده ای که باید دوخت، تکلیفی که نیمه کاره است و هزاران چیز ناتمام اگر تمام شان نکنید جلوی پیشرفت زندگی تان را می گیرد.

متن کامل در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

ارتباط نظم با شادی در زندگی

کسی که در زندگی و کار فردی و جمعی پایبند به نظم و انضباط باشد، افکار گوناگونش از یک طبقه بندی خاصی برخوردار می شود. به همین جهت به راحتی پله های رشد را طی می کند و از فشار روحی و روانی در امان بوده و شادمانی او بیشتر می شود.

فردی که در زندگی منظم باشد، در پوشش و آرایش، در استفاده از کلمات و تنظیم جملات، در رعایت وفای به عهد، در تزیین محل زندگی و کار، الگوی موثر برای دیگران خواهد شد. در نتیجه مورد توجه، مهر ومحبت و رجوع دیگران شده و به این وسیله شادابی فرد در زندگی بیشتر می شود. نظم و انضباط موجب شادی و نشاط، سازش فردی و اجتماعی، احساس امنیت، اعتماد به نفس و جلب محبت دیگران می شود.

متن کامل در ادامه مطلب 

ادامه مطلب ...

لحظاتی که تنها هستیم ...

تا حالا دقت کردید که وقتی تو شبکه های اجتماعی دارید چرخ می زنید چقدر احساس تنهایی می کنید؟ شبکه های اجتماعی در اجتماعی تر شدن ما موثر بودن یا در تنها تر شدن ما. چرا وقتی به یه مهمونی میریم هممون فقط داریم با گوشی هامون کار می کنیم. مگه تو خونمون نمیتونیم از تلفن همراهمون استفاده کنیم. چرا از دور هم بودنامون لذت نمی بریم؟ چرا اینقدر اینترنت برامون مهم شده. مگه وقتی بچه بودیم تفریح و سرگرمی نداشتیم.

چگونه خشم خود را کنترل کنیم

اگر بخواهیم پرخاشگری و خصومت را کم کنیم، باید یاد بگیریم که چگونه خشم خود را کنترل کنیم.
حالا برای کنترل خشم چند پیشنهاد ارائه می شود:
1- به دنبال توضیح دیگری بگردید.

وقتی که کسی از ما انتقاد می کند یا به گونه ای عمل می کند که به هنجارها یا انتظارات ما بی حرمتی می شود ، این امکان وجود دارد که حواسش پرت باشد یا دچار فشار عصبی روحی باشد. یک روز که رانندگی می کردم، ماشینی از چراغ قرمز عبور کرد و مرا مجبور ساخت که با کوبیدن پایم روی پدال فوری ترمز کنم. در این تصادف جلو ماشین من آسیب دید. مایه تعجب نیست که من خشمگین شوم. اما وقتی راننده عذرخواهی کرد و توضیح داد که تازه از بیماری سرطان همسرش اطلاع پیدا کرده ، خشم من سریعا فروکش کرد.

(

7- یاد بگیرید که مذاکره کنید.

خشم معمولا با تعارض همراه است. یکی ازراه های کاهش خشم شرکت در گفت و گو است. گفت و گو ما را قادرمی سازد تا از نظریات طرف مقابل در مورد موقعیت آگاه شویم. گفت و گو شرایطی برای مذاکره و یافتن راه حل یا سازش فراهم می کند.

بیشتر ما علاقه به سازش نداریم ، اما وقتی یاد بگیریم که سازش بهتر از خشم طولانی مدت است، می توانیم برای هنر ظریف سازش، در مقام وسیله ای برای داشتن یک زندگی ساده تر، ارزش قایل شویم.  (متن کامل در ادامه مطلب)

ادامه مطلب ...