نگاره های  raz

نگاره های raz

دلها تنها با توجه مدام به ذکر و یاد خداوند آرامش می یابند
نگاره های  raz

نگاره های raz

دلها تنها با توجه مدام به ذکر و یاد خداوند آرامش می یابند

از شما متنفر نیستم

نه! من نفرت را به شما هدیه نخواهم کرد. شما نفرت مرا میخواهید، اما پاسخ نفرت را با خشم دادن، یعنی تسلیم همان جهلی شدن که از شما چنین موجوداتی را ساخته است.

متن کامل در ادامه مطلب 

  از شما متنفر نیستم آنتونی لیریس، جمعه پیش همسرش را در کنسرت راک «باتاکلون» در پاریس از دست داد. همسر او هلنا یکی از دهها نفری بود که هدف شلیکهای تروریستها قرار گرفت. آنتوان این نامه را خطاب به قاتلان همسرش نوشته است:
«جمعه شب، شما زندگی یک موجود استثنایی را از او گرفتید، عشق زندگی من و مادر پسرم. اما در من، نفرتی به خود مییابید. من نمیدانم شما که هستید، نمیخواهم هم بدانم. روح شما مرده است. اگر ما را همان خدایی آفریده باشد که شما در راه او کورکورانه دیگران را میکشید، باید بدانید که با هر گلولهای که بر تن همسرم شلیک کردید، به قلب آن افریننده زخم زدید.
نه! من نفرت را به شما هدیه نخواهم کرد. شما نفرت مرا میخواهید، اما پاسخ نفرت را با خشم دادن، یعنی تسلیم همان جهلی شدن که از شما چنین موجوداتی را ساخته است. شما میخواهید که من بترسم، که به هموطنانم مشکوک باشم، که آزادیام را قربانی امنیتم کنم. بیهوده است. اما زندگی مانند قبل ادامه دارد.
امروز صبح، بعد از  چند شب و روز انتظار، بالاخره او را دیدم. مثل جمعه شب گذشته که داشت از خانه بیرون میرفت زیبا بود؛ مثل ۱۲ سال پیش که عاشقش شدم. درست است. این مصیبت مرا نابود کرده و شما در این نابودی نقش داشته اید. اما این حال من زیاد طول نخواهد کشید. میدانم که او همیشه همراه ما خواهد بود و ما همدیگر را در بهشت جانهای آزاد دوباره پیدا خواهیم کرد و آنجا جایی است که شما هرگز به آن راهی نخواهید داشت.
ما  فقط دو نفریم، پسرم و من. اما از تمام ارتشهای دنیا قویتریم. دیگر وقت ندارم که صرف شما بکنم. پسرم ملویل دارد بیدار میشود. هنوز ۱۷ ماهه نشده؛ باید مثل هر روز عصرانهاش را بخورد، بعد باید مثل هر روز بازی کنیم.
پسرکم با آزادی و خوشبختیاش شما را خار خواهد کرد. چون، شما در او هم نفرتی به خود نخواهید یافت.»

منبع :اینترنت