نگاره های  raz

نگاره های raz

دلها تنها با توجه مدام به ذکر و یاد خداوند آرامش می یابند
نگاره های  raz

نگاره های raz

دلها تنها با توجه مدام به ذکر و یاد خداوند آرامش می یابند

در رانندگی محتاط تر عمل کنید

در رانندگی محتاط تر عمل کنید

رانندگی-موفق باشی

کجا بیشتر از جاهای دیگر عصبی می شوید؟ اگر شما هم مثل مردم باشید، احتمالاً رانندگی را در ترافیک، در رده های بالای فهرست تان قرار دارد. این روزها وقتی آدم به بیشتر بزرگراه های اصلی نگاه می کند، فکر می کند که یک پیست اتومبیل رانی را می بینید نه یک خیابان سواره روی معمولی .سه دلیل قانع کننده برای تبدیل شدن به راننده ای محتاط تر وجود دارد. اول اینکه با رانندگی جسورانه، زندگی خود و اطرافیان را به خطری جدی می اندازید. دوم این که جسورانه، بسیار تنش زاست. فشار خون تان بالا می رود، فرمان را محکم می چسبید، نگرانی در چشم هایتان موج می زند و کنترل افکارتان را از دست می دهید. نهایتاً این که دست آخر هم این کار، شما را زودتر به مقصد نخواهد رساند.

در یکی از این روزهای اخیر، در حال رانندگی به سمت جنوب، از اکلند به سن جوز،، بودم. ترافیک سنگین، اما در حال حرکت بود. متوجه راننده ای جسور و عصبی شدم که مارپیچ می رفت و دائم خط عوض می کرد و سرعت خود را کم و زیاد می کرد. معلوم بود عجله دارد. بیشتر این سفر چهل مایلی را، من یک خط ماندم. به کاست جدیدی که تازه خریده بودم، گوش می دادم و تمام راه را غرق رویاهای خودم بودم. از سفرم خیلی لذت بردم،

 

 چون رانندگی فرصتی برای تنها بودن به من می دهد. وقتی داشتم از بزرگراه خارج می شدم، راننده جسور از پشت سرآمد و با سرعت از من سبقت گرفت. بدون این که خودم بخواهم، زودتر از او به سن جوز رسیده بودم. همه مارپیچ رفتن هایش، سرعت زیادش و به خطر انداختن زندگی خانواده ها، برایش هیچ سودی جز بالا بردن فشار خون و استهلاک اتومبیلش نداشت. سرعت متوسط من و او یکی بود.

همین اصل درمورد رانندگانی که با سرعت از شما سبقت می گیرند، تا چراغ راهنمای بعدی را زودتر از شما رد کنند نیز صدق می کند. رانندگی شتاب زده، هیچ فایده ای ندارد. به خصوص اگر جریمه شوید و مجبور باشید در کلاس های هشت ساعته آموزش ترافیک شرکت کنید. اگر بخواهید فقط همین هشت ساعت را جبران کنید، باید سال ها با سرعتی خطرناک رانندگی کنید.

وقتی آگاهانه تصمیم بگیرید که راننده ای محتاط تر باشید، می بینید که وقت خود را در اتومبیل، صرف استراحت می کنید. رانندگی خود را، نه تنها راهی برای رسیدن به مقصد، بلکه فرصتی برای تازه کردن نفس و تفکر تلقی می کنید. به جای منقبض کردن عضلات تان، ببینید آیا می توانید آنها را شل کنید. من حتی نوارهای کاستی برای انبساط عضلات دارم. بعضی اوقات یکی از آن ها را می گذارم و گوش می کنم. وقتی به مقصد می رسم، در مقایسه با پیش از سوار شدن به اتومبیل، احساس آرامش بیشتری دارم. شما احتمالاً، در طول زندگی خود وقت زیادی را به رانندگی اختصاص خواهید داد. می توانید آن لحظات را مایه رنجش خود قرار دهید، یا هوشمندانه از آن ها بهره ببرید. اگر دومی را انتخاب کنید، فرد آرام تری خواهید بود.

منبع: مجله اینترنتی موفق باشی .....اینجا